مقالات

فیوز چیست ؟

فیوز در یک کلمه وسیله ایست جهت حفاظت از مدار الکتریکی

فیوز چیست ؟

فیوز یا به انگیلیسی Fuse قطعه ای است جهت حفاظت لوازم برقی مانند تلویزیون ، یخچال ، کامپیوتر ، موتور و… در برابر آسیب های الکتریکی میباشد.

آسیب های الکتریکی مانند افزایش بار مصرفی ، افزایش ناگهانی بار مصرفی ، اتصال کوتاه و به صورت کل تغییرات ناگهانی الکتریکی .

این قطعه حفاظتی از یک نوار نازک یا یک رشته فلزی درون یک محفظه تشکیل شده است که عبور جریان زیاد از آن موجب ذوب شدن یا قطع شدن مدار از منبع تغذیه میشود.

همچنین از فیوز به عنوان مدار شکن یا پایدار ساز (استابلایزر ) نیز برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاها استفاده میشود.

چرا به فیوز نیاز داریم ؟

فیوز ها برای جلوگیری از اتصال کوتاه شدن و آسیب دیدگی لوازم متصل به آن در اثر اضافه بار یا جریان زیاد استفاده میشوند .

در صورت عدم استفاده از فیوز ، اگر خطای الکتریکی در سیم کشی رخ دهد ، سیم وسایل برقی متصل به شبکه را می سوزاند و ممکن است حتی منجر به آتش سوزی شود .

در صورتی که منجر به آتش سوزی شود ، دستگاه های متصل به شبکه برق مانند تلویزیون ، کامپیوتر ، رایانه ، رادیو ، موتور های برقی ، یخچال و سایر لوازم الکتریکی نیز آسیب می بینند.

هنگامی که فیوز در مدار باشد ، در صورتی که یک جرقه ناگهانی اتفاق می افتد و با قطع کردن منبع تغذیه جلوگیری میکند از هرگونه خرابکاری یا آتش سوزی.

نکته پایانی …!

بار ها شاهد آن بوده ایم که به علت استفاده نکردن از فیوز یا استفاده کردن از فیوز های نامرغوب یا غیر استاندارد خانه و زندگی یا حتی کارخانه های بزرگ در حریق گرفتار شده اند.

حتما هنگام خرید فیوز به علت استاندارد درج شده بر روی بدنه فیوز دقت نمایید تا فیوز بی کیفیت خریداری نکنید و سرمایه خود را از دست ندهید.

در نهایت اگر در خرید فیوز شکی دارید و یا نمیدانید چه فیوزی را خریداری نمایید که حفاظت کامل و استاندارد داشته باشد ما به شما استفاده از فیوز های کاوه را میدهیم .

فیوز های کاوه دارای تاییدیه از اداره استاندارد و شرکت برق میباشد که جهت خریداری این فیوز ها میتوانید به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمایید.

خرید فیوز کاوه

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا