مقالات

کلید ایزولاتور کولر چیست؟

کلید ایزولاتور کولر محافظ جان شماست

کلید ایزولاتور کولر چیست؟

اساسی ترین مشکل که تعمیرکاران و سرویس کاران هنگام سرویس و یا نصب کولر ها چه کولر آبی و چه کولر گازی داشته اند ، مشکل برق گرفتگی آن ها هنگام نصب یا سرویس کولر بوده است .

مشکلی که اگر سرویس کار قبل از سرویس کولر فراموش میکرد برق اصلی کولر را به طور کامل قطع کند یا کلید قطع کننده برق کولر به اشتباه نول را قطع میکرد و باعث میشد که سرویس کار هنگامی که شروع به سرویس کولر میکرد با برق گرفتگی رو به رو شود که از این رو سرویس کاران بسیاری فوت کرده اند .

راه حل ؟

برای حل این مشکل مهندسین برق به فکری راه حلی افتاده اند که امروز به آن کلید ایزولاتور کولر میگویند که در مبحث نظام مهندسی هم جزو الزامات شده است . و جهت گرفتن تاییدیه نظام مهندسی میبایست حتما کلید ایزولاتور را قبل از کولر ها نصب کرد تا که نصاب یا سرویس کار قبل از شروع به کار تمامی اتصالات برقی کولر را بتواند به راحتی قطع کند.

سیم های کلید ایزولاتور کولر :

کلید ایزولاتور کولر معمولا به صورت 4 سیم برای کولر های آبی ساخته شده اند چرا که بیشترین برق گرفتگی در کولر ها مربوط به کولر های آبی میباشد.

این نوع کلید که 4 سیم به ورودی آن و 4 سیم به خروجی آن متصل میشوند به این شرح هست که 4 سیم ورودی عبارتند از:

  1.  سیم نول
  2. سیم دور تند موتور
  3. سیم دور کند موتور
  4. سیم پمپ آب

که در 4 سیم خروجی هم به ترتیب 4 سیم ورودی را به خروجی وصل میکند که در حالت وصل کلید جریان برق برقرار است.

در کلید ایزولاتور کولر آبی کاوه که بخش فروشگاه سایت در دسترس است این کلید قابلیت قفل شوندگی را نیز دارد که میتوان پس از قطع برق کلید به آن قفل آویز کوچکی وصل نمود تا در هنگامی که سرویس کار در حال نصب یا تعمیر کولر میباشد به اشتباه کسی برق کولر را وصل نکند و جلوگیری از اتفاقات آتی میکند.

همچنین میتوانید جهت سفارش کلید ایزولاتور کولر آبی اینجا کلیک نمایید تا حفاظت از جانتان را تضمین کنید.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا